Tuesday, November 6, 2007

Mengapa Pas Kian Hilang taring

Dewasa ini Pas seolah-olah sudah hilang taring. Sebagai parti pembangkang muslim yang terbesar kita tidak lagi mendengar nyaringan suara penentangan terhadap Barisan Nasional dan UMNO.

Sebaliknya tanggungjawab tersebut sudah diambil alih oleh Tun Mahathir, para bloggers, Datuk Seri Anwar Ibrahim serta pemimpin DAP yang masih bersemangat mencabar pemerintah. Malangnya kepimpinan seolah-olah hilang aura dan keberanian sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

Kita lihat suara Pas sama ada di malaysiakini.com amhu pun di Malaysia-today.net hanya muncul sekali sekala. ada tidak ada pun ialah di harakahdaily.net. Itu pun kita lihat lebih banyak peranan pimpinan Pas diambil alih oleh Ahmad Lutfi, Subky latiff dan beberapa penulis lain.

Di mana menghilang Nasharuddin Mat Isa yang kononnya Timbalan Presiden termuda yang penuh wibawa?

Lebih teruk lagi ke mana menghilang pemidato yang bagus seperti Datuk Hasan Ali? Apakah hanya kerana tidak terpilih dalam muktamar lalu maka membawa rajuk sehingga hari ini? Wajarkah jika menang kita mengajak semua saf menyokong dan membantu perjuangan parti, tetapi bila tiada jawatan, tuan empunya diri hidup segan mati tidak mahu?

Apakah kerana isu yang diperkatakan oleh masyarakat hari ini diluar jangkauan pimpinan Pas atau terdapat sesuatu kerjasama yang belum diketahui umum?

2 comments:

Anonymous said...

buang masa....

inam kitites said...

ulasan berdasarkan fakta yang tidak kukuh...
hahahaha